Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη μιας ανοιχτής, ολοκληρωμένης Ψηφιακής Πλατφόρμας (ΨΠ) για το σχεδιασμό και τη δημιουργία Διάχυτων Ψηφιακών Παιχνιδιών (pervasive games) τα οποία θα παίζονται μέσω κινητών συσκευών (έξυπνα κινητά, ταμπλέτες) με σκοπό το μάρκετιγκ και την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας βασικές αρχές, τακτικές και μηχανισμούς από το χώρο των παιχνιδιών (παιχνιδοποίηση-gamification).Συγκεκριμένα, η ΨΠ θα παρέχει ένα εργαλείο σχεδιασμού, δημιουργίας και διαχείρισης (επεξεργασία σεναρίου, σκηνών, χαρακτήρων, πλοκής κλπ) και προσαρμογής Διεπαφής Χρήστη. Το εργαλείο θα βασίζεται σε ένα μοντέλο αναπαράστασης παιχνιδιού το οποίο θα περιγράφεται από μια τυπική γλώσσα (formal language) η οποία στη συνέχεια θα παρέχεται ως είσοδος στη μηχανή εκτέλεσης για την αναπαραγωγή του παιχνιδιού. Το παίξιμο του παιχνιδιού θα πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές (player application) η οποία θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο της πράξης.
Κατά τη φάση του σχεδιασμού του παιχνιδιού θα καθορίζεται και η πολιτική στοχευμένης διαφήμισης και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών τοπικών (σε σχέση με το χώρο εξέλιξης ενός παιχνιδιού) επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιαστής του παιχνιδιού θα έχει τη δυνατότητα να εντάσσει στο σενάριο εξέλιξής του τα σημεία (χρονικά ή/και γεωγραφικά) στα οποία θα λαμβάνουν χώρα οι προωθητικές δράσεις και ενέργειες με τρόπο διάφανο και ομαλό έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ο διττός στόχος της μη διατάραξης της ροής του παιχνιδιού αφενός και της επικοινωνίας στο χρήστη του κατάλληλου προωθητικού μηνύματος αφετέρου. Προς την υποστήριξη αυτής της διαδικασίας, η γλώσσα περιγραφής του παιχνιδιού θα παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία μοντελοποίησης (modeling elements). Τέλος, η ΨΠ θα ενσωματώνει εργαλεία και μηχανισμούς επιχειρηματικής ανάλυσης (business analytics) των συλλεχθέντων δεδομένων και τα εξαγόμενα συμπεράσματα θα διατίθενται τόσο στις επιχειρήσεις για την αξιολόγηση των παρεχόμενων πακέτων και υπηρεσιών και την προώθηση νέων προϊόντων όσο και στους επίσημους φορείς για την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη διαμόρφωση των ανάλογων πολιτικών και τη χάραξη στρατηγικών.
Πέραν της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, η ΨΠ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών παιχνιδιών (πχ. σε αρχαιολογικούς χώρους, γεωπάρκα, κλπ), παιχνιδιών για την ανάδειξη του πολιτισμικού κεφαλαίου μιας περιοχής, παιχνιδιών αναψυχής για την ενίσχυση της εμπειρίας των τουριστών (π.χ. διάχυτα παιχνίδια στους χώρους ενός ξενοδοχείου), καθώς και καθαρών πολιτιστικών δράσεων με ευρεία συμμετοχή τοπικών κοινοτήτων.
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει την υψηλού επιπέδου αρχιτεκτονική της ψηφιακής πλατφόρμας που αναπτύσεται στο πλαίσιο του έργου G4M.